Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Joepie

  • Abracadabra

    Ben ik de allereerste die hier iets post?

  • vast

    Plien en Bianca hebben gemengde gevoelens over de nieuwe show waarmee ze volgend jaar de theaters willen bestormen. De cabaretières hebben er weliswaar veel zin in om na een pauze van vier jaar weer samen op de planken te staan, maar kijken er ook een beetje tegenop. Toch gaan ze er vol goede moed aan beginnen, zegt Plien van Bennekom. “Als we nu niet samen gaan, dan durven we niet meer.”

    De comédiennes zien op tegen de spanning die een show met zich meebrengt. “Je hebt zoveel verantwoordelijkheid met z'n tweetjes op het toneel”, vertelt Plien. “Het is wel lekker om met z'n vieren te buigen, dan kan je altijd de anderen de schuld geven als het niet lekker ging.”

    Een groter gezelschap biedt meer mogelijkheden om zwaktes te compenseren, legt Bianca Krijgsman uit. “Als je met z'n vieren of met een heel gezelschap bent en je voelt je niet zo lekker, dan is er altijd wel iemand die je bemoedigend toespreekt. Of er loopt iemand rond die zo grappig is dat je je ziekte weglacht.”

    Lachen doen de cabaretières sowieso graag, ook om elkaar en zelfs op de planken. “We hebben vaak scènes gehad waarbij we elkaar niet konden aankijken, omdat we dan zo hard moesten lachen”, vertelt Plien. “Dat je naar elkaars voorhoofd gaat kijken, in plaats van in elkaars ogen, omdat je het anders niet houdt.”

    Een paar keer maakten ze mee dat ze op zulke momenten de enigen waren die lachten. “We hadden het een keer toen we net een half jaar pauze hadden gehad omdat Bianca een kind had gekregen. We begonnen, op van de zenuwen en hadden meteen de slappe lach, als enigen”, herinnert Plien zich. “Dat is wel heel erg gênant”, voegt Bianca toe. “Als wij heel hard moeten lachen en de mensen niet. Dat ze niet snappen waarom wij moeten lachen en denken dat ze iets hebben gemist.”

    Ondanks de spanning kijken Plien en Bianca toch vooral uit naar hun nieuwe show. “Ik heb zin om weer samen op de achterbank te zitten terwijl we naar de voorstelling rijden”, zegt Bianca. “Om te kletsen en in onze broek te pissen van het lachen.”

    De nieuwe show van Plien en Bianca wordt eind volgend jaar in het theater verwacht.

  • Dobertje

    ja knap hoor!

  • sunflower

    doos !!!

  • Dobertje

    laat me :D

  • sunflower

    jij mag hoor :D

  • ~Denise~

    Esta Bueno schreef:

    >

    > Ben ik de allereerste die hier iets post?

    Ja,en hoe voelt dat nou:?:D